Kawiarniany stolik i wielkie projekty

sobota, 27 lipca 2024

Kawiarniany stolik i wielkie projekty



Kawiarniany stolik i wielkie projekty ~ historia prawdziwa


Ten post jest archiwalny, jednak chcę go ponownie umieścić na blogu. 

Był rok 2010 i wtedy Paryż był zupełnie inny niż teraz. Domyślasz się co mam na myśli ?
Uprzejmy kelner przyniósł mi kolejną kawę.


Merci ~ wyszeptałam


W Paryżu kawa smakuje inaczej niż wszędzie indziej na świecie. Chociaż to nie ten sam Paryż co kiedyś i tak kocham to miasto. Artystę ciągnie do tych miejsc, bo takich nie spotkałam nigdzie indziej.

Muzea, uliczki i oczywiście miejsca, gdzie kiedyś przechadzali się Artyści.


Miejsca, gdzie tworzył Amadeo Modigliani. Często, gdy jestem w tym mieście rozmyślam o jego życiu, o jego talencie i o Jeanne. O historii ich miłości i mogile, w której spoczęli razem. Paryż przenosi mnie w inną epokę. Może wtedy wolałabym żyć ?



Jest wyjątkowo piękna pogoda jak na październik – pomyślałam



Siedzę przy stoliku w ogródku kawiarnianym pełnym kwiatów w centrum Paryża, a po drugiej stronie ulicy jest wielka witryna salonu Coco Chanel.



Mam kilka projektów, które trzeba skończyć, tyle pracy, jednak moje myśli biegną w przeszłość, do czasu, gdy byłam dokładnie w tym samym miejscu 10 lat temu.


No cóż, nic się nie stanie jak praca chwilkę poczeka, chcę przeżyć to jeszcze raz. Chcę przeżyć ten moment, gdy dokonała się we mnie zmiana, to było swojego rodzaju odkrycie, którego doświadczyłam właśnie w tym miejscu.


To mój spektakl, który został wystawiony jedynie w moim umyśle. Ale może warto go wystawić choćby w formie pisanej ?


TO TEN SAM STOLIK, PRZY KTÓRYM SIEDZIAŁAM 10 LAT TEMU,
TA SAMA KAWIARNIA I TEN SAM SALON COCO.


Wpatrywałam się w witrynę, która była dla mnie jak dzieło sztuki, gustowna, a jednocześnie skromna. Witryna, która była kwintesencją mniej, znaczy więcej


Ludzie przechodzili obok i miałam odczucie, że są jakby z innego świata.



Czy oni wszyscy sobie zdają sprawę ile emocji kryje się za pozornie zwykłym „znaczkiem” CC ?!


Jak powstało rozpoznawalne na całym świecie logo Coco Chanel ?




Otóż powstało ono z wielkiej miłości. Miłości Coco do jej ukochanego Capel. Chciała na zawsze się z nim połączyć i skrzyżowała pierwsze litery ich imion – Coco i Capel.


Tak powstało logo, które jest znakiem rozpoznawczym jej Marki.


Jest symbolem wielkiej miłości Coco do Capel, tym samym pozwoliła żyć temu uczuciu na wieki.


Patrząc na witrynę Coco Chanel myślałam o historiach innych marek i o mojej kolekcji pudełek, tak jestem uzależniona od zbierania pudełek.


Większość z nich było dla mnie dziełami sztuki, pod którymi kryły się opowieści o ich właścicielach. Za takimi pozornie „małymi” znaczkami często kryły się niesamowite historie, podobne do tych jak CC.


Chcę też tworzyć „znaki” takich historii !



A czemu nie ? – odpowiedziałam sobie sama. To był początek mojej nowej drogi jako grafika .


A wszystko to wydarzyło się przy kawiarnianym stoliku w Paryżu w 2010 roku.


Podobnie jak wtedy październik był bardzo piękny.


Od tamtej pory nie tylko Malarstwo gościło w mojej pracowni, jako młodsza siostra dołączyła do niego ekspresja wizualna. Teraz jestem Artystką, która nie tylko maluje obrazy, tworzy rękodzieło, ale również grafikiem.


Kto wie, może pomogę stworzyć Znak – Logo dla współczesnej Coco Chanel ?



Ps. Teraz mam już trochę więcej lat i mniej cierpliwości, dlatego pewne rzeczy sobie odpuściłam, jednak wciąż jestem młoda, choć bez przesady ♥️

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © ciao bella
. design + scritto da Gratiana.